Bara klyschor i pedagogiken

Känns som att hela pedagogiken bara bygger på klyschor.
Saker som är självklara för vem som helst. Klart att alla vet hur man ska göra. Jag vill veta hur man får allt det där att funka i praktiken. För om det vore så lätt som det låter så skulle det ju inte finnas några problem på arbetsplatser, för att läsa om något är ju lätt. Det är så lätt att bli präktig och "allvetande", folk skulle hata en på en arbetsplats. Jag får nästan krypningar i kroppen ibland när jag sitter och lyssnar på allt det där. Det är inte utvecklande och det kräver ingenting av mig. Jag saknar psykologin. Eller vad som helst där det jag hör är nytt och får mig att tänka "jaha, så kan det ju vara!" eller "det förklarar ju varför det är på det sättet..." eller "så har jag aldrig tänkt förr, men det ger det hela ett sammanhang". Allt annat vi har läst tidigare har gett mig något på något sätt, oavsett om det har varit ett ämne i min smak eller inte. Allt i pedagogiken är logiskt eller har jag hört det förr. Det som är bra med detta är att jag just nu läser om kriser, det tycker jag är intressant och är kanske något jag kan tänka mig att fördjupa mig i senare.
Jag kanske ska hitta nått annat att läsa fram till sommaren? Och sen ta tag i psykologin igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bobsan <3

2010-03-08 @ 16:40:47
Postat av: Anonym

:o)

2010-03-08 @ 19:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0